Support

Het bouwen of verbouwen van een woning is een unieke en spannende gebeurtenis met veel impact voor de betrokkenen. Wij maken deze gebeurtenis tot een positieve ervaring door u verschillende diensten aan te bieden: Woonconsulentie, Energiecoaching, Fijn Wonen-servicenummer en onze Servicedesk

Het slagen van een nieuw- of verbouwproject valt of staat met de manier waarop bewoners betrokken worden. Warm contact en goede informatievoorziening van bewoners zien wij als een essentieel onderdeel van een geslaagd project. Om deze reden hebben wij een eigen afdeling Woonconsulentie, die nauw samenwerkt met het bouwteam. Zo houden wij de lijnen kort, beperken wij de overlast en blijft de informatie eenduidig.

Van het begin tot het einde van een ver- of nieuwbouwproject vormt de bewonersconsulent het aanspreekpunt voor bewoners. Hij of zij voorziet hen op tijd van de juiste informatie, houdt u als opdrachtgever op de hoogte van elke processtap en ondersteunt het bouwteam. Zo kan het primaire bouwproces voortgang vinden en ontzorgen wij uw organisatie.

Samen met onze klanten en bewoners hebben wij een ruimschoots beproefde klantreis ontwikkeld. Deze reis toont de verschillende contactmomenten en –vormen met de klant en kent verschillende routes en lengtes afhankelijk van de projectvorm: NOM-verbouw, vervangende nieuwbouw of ingebruikname van een volledig nieuwe woning op een nieuwe plek. Wij lichten onze klantreis-methode graag persoonlijk aan u toe.

Wij bieden u verschillende pakketten Bewonersconsulentie:

  • Basispakket:
    Wij leveren een basisdienst waarmee wij de bewoners tijdens de ver- of nieuwbouw van een NOM-woning gedurende het bouwproces aan de hand nemen.
  • Pluspakket:
    Wij nemen een groot deel van de bewonersparticipatie en begeleiding voor u uit handen. Dit doen wij in de voorbereidingsfase, tijdens het bouwproces én in het jaar na aflevering van de woning. Ook verzorgen wij het behalen van 70% akkoord bij de zittende huurders in een woningverbeteringsproject.
  • Maatwerk:
    Wij maken samen met u een plan-op-maat en begeleiden de bewoners tijdens een woningverbetering.

Een verbeterde woning of een nieuwbouw NOM-woning werkt qua verwarmen, ventileren en koken net even anders dan een bewoner doorgaans gewend is. Om u en de bewoner optimaal te laten profiteren van de energiezuinigheid van de woning bieden wij een module Energiecoaching aan.

Een bewonersconsulent treedt op als energiecoach en ondersteunt de bewoner op verschillende momenten tijdens en na het gereed komen van de woning op energiegebied. De energiecoach geeft tips, praktische uitleg, beantwoordt vragen en loopt samen met de bewoner de installaties langs om deze toe te lichten.

Met behulp van een dashboard gekoppeld aan de slimme meter maken wij de energieprestaties van de bewoner voor hen op huisadresniveau inzichtelijk. Zo kan de bewoner zelf doorlopend zien hoeveel energie de woning opwekt en welke invloed zijn of haar gedrag heeft op de energieprestatie van de woning. Deze monitoring maakt de bewoner meer energiebewust en zet aan tot energiezuiniger gedrag.

Energieprestatiegarantie
Wij bieden de bewoner een energiezuinige woning en sturen op een laag energiegebruik en dus energielasten met het dashboard, de monitoring en onze energiecoaches. Daarnaast bieden wij de woningeigenaar een garantie op energieopbrengsten middels onze prestatiegarantie van tien jaar. Wij verstrekken een (EPV-) rapportage en melden de woning af bij de RVO. Zo profiteert u optimaal van uw energiezuinige woning.

Een bewonersconsulent vormt tot drie maanden na afronding van onze werkzaamheden het aanspreekpunt voor de bewoner. Na het aflopen van die periode kan een bewoner met zijn of haar vragen terecht bij ons servicenummer. De medewerkers van deze dienst zijn vertrouwd met onze woningen, zijn in staat om heldere uitleg te geven en staan indien nodig vlot in contact met de bewonersconsulent.

Onderhouds- en reparatieverzoeken handelen wij met onze Servicedesk in eigen beheer af. Deze dienst is vertrouwd met onze woningen, heeft directe inzage in de projectinformatie en is 24 uur per dag en zeven dagen per week bereikbaar. Omdat wij het belangrijk vinden dat u altijd op ons kunt rekenen, staan de medewerkers u ook buiten kantooruren en op weekend- en feestdagen persoonlijk te woord. Dat voelt vertrouwd en werkt prettig.

De snelheid, adequaatheid en kwaliteit van de Servicedesk garanderen wij door deze exclusief aan te bieden aan vaste klanten. Daarnaast bepaalt de urgentie en locatie van een reparatieverzoek vanuit welke windstreek wij onze allround vaklieden aansturen. Bij voorkeur werken wij uiteraard lokaal. Dat is wel zo vlot, logistiek verantwoord en duurzaam.